torsdag den 15. april 2010

strik med stofstrimler




Jeg skulle da lige prøve og strikke med stofstrimler , jeg river strimler der er 1 1/2 sm brede , jeg brugte ca 200 gr strimler , Jeg strikkede med pinde nr 6. Jeg syntes den lille taske blev smart . Utroligt ved nogen strimler der kan blive så spændende arbejde og indet bliver ens .

Tasken er strikket i retstrikning og snippen er strikket i glatstrikning , hanken er hæklede fastmasker af strimlerne .

Måtten er også strikket i stofstrimler dog er strimlerne 2 cm brede , om der kommer frynser på ved jeg ikke ennu , der er brugt ca 5 meter stof 140 bredt .
Måtten måler 69 + 52 cm måtten kan også bruges som hynde på en bænk , ja en stenbænk lige passe ,men der er mange mulighede med denne lille måtte . jeg strikkede måtten på pinde nr 12.
Svar til Lavendel , der er hæklet en kant på måtten med 5 luftmasker og nedtagning i hver anden aflukkede maske .

1 kommentar:

Lavendel sagde ...

Det ser flot ud, har du hæklet kant på måtten? god dag fra Lavendel