søndag den 16. december 2007

Strikke start

Det strikkede arbejde lidt tæt på

Her ser i den færdige slipover ,perlerne er lidt svære og se da de er hvide , rigtig ses de fint i arbejdet, der er perler omkring ærmegab og hals også .



ja min strikken med perler blev ikke som jeg ville , jeg blev mere og mere gal på det stykke strik med perler og det var sååååå sen en afære da der næsten ikke var hul i perlerne så butikken fik perlerne retur ,for billige var de sandelig ikke 42 ,50 for et lille rør ,husker ikke helt gramvægt, men nu er jeg begyndt på ny med andet mønster og så fandt jeg nogen gamle grønlandske hvide perler dem bruger jeg og der kan jeg få en 06 hæklenål ind i øjet og trække perlen på med på masken så nu går det fint fremaf .









Jeg er gået igang med og forsøge og strikke med perler som mønster hist og her, det er blevet til borten forneden på blusen end til videre, for perlerne kan da give en hovedbrud da hullet i perlen er så lille så en super super tynd nål kan dårligt komme igennem så når jeg skal havde strikket perlen ind så tager jeg sytråd indeni masken og derefter må jeg tråde min nål med nåltråder så lille er øjet for og få sytråden ind i øjet , og når det er sket så trækker jeg perlen på og haler den ned over masken , pu ha det er langsommelig afære når man ikke kan gøre det med en hæklenål.Her ser i lidt af starten på blusen med perlerne , gad vide hvornår den bliver færdig .

Blusen strikkes i Hjerte Garn stretch

1 kommentar:

Anonym sagde ...

vad spännande att få se din kofta när den är färdig, det ser jättefint ut